เปิดประสบการณ์ “ความหรูหราอย่างมีระดับ จากสายการบิน Emirates Airline

  • H-30
  • H-30

กำลังกลายเป็นข่าวดังดราม่าไปทั่วโลก เมื่อเจ้าหน้าที่ของสายการบิน United Airline ได้ทำการฉุดกระชากผู้โดยสารลงจากเครื่อง (รายละเอียดเพิ่มเติม)

แต่นั่นมันก็เรื่องของอีกสายการบิน… เพราะเรื่องของเราในวันนี้จะพาไปชมบริการของชั้นเฟิร์สคลาส จากสายการบิน Emirates Airline ที่ขึ้นชื่อว่าดีที่สุดในโลก จะดีได้ขนาดไหนตามไปดูกันเลย

 

โดยข้อมูลทั้งหมดมาจากเว็บไซต์ BusinessInsider ซึ่งจะเป็นเส้นทางระหว่างลอนดอน – ดูไบ

 

สายการบินนี้ชนะเลิศรางวัล TripAdvisor’s Travellers’ Choice Awards ปี 2017 ส่วนหนึ่งก็เพราะผู้โดยสารชั้นธุรกิจ และชั้นเฟิร์สคลาส สามารถมารอขึ้นเครื่องได้ที่เลานจ์ฟรี โดยไม่ต้องยืนต่อแถว

 

หลังจากขึ้นเครื่องมาแล้ว แอร์โฮสเตสจะนำเราไปยังที่นั่ง ซึ่งในส่วนของที่นั่งจะถูกแบ่งออกเป็นล็อคๆ มีประตูสไลด์เพื่อความเป็นส่วนตัว และมีแชมเปญรอต้อนรับไว้อย่างดี

 

ระหว่างการเดินทางก็มีบริการน้ำหอมหรูหราจาก Bvlgari ชุดโกนหนวดจาก Gillette และเครื่องประทินผิวอื่นๆ อีกมากมาย

 

มองออกไปตรงหน้าต่าง จะเห็นได้ว่าภายในถูกสร้างด้วยวัสดุไม้มันวาว เมื่อตกกระทบกับแสงแดดจะกลายเป็นสีทอง และที่สำคัญทั้งชั้นเฟิร์สคลาสจะมีผู้โดยสารเพียงแค่ 14 คนเท่านั้น

 

หรือถ้าอยากได้ความสดชื่นมากกว่านี้ ผู้โดยสามารถทำเรื่องจองใช้ห้องอาบน้ำ และห้องสปา สุดหรูบนเครื่องได้ โดยจะได้โควต้าเวลาคนละ 30 นาที

 

เรื่องอาหารการกินก็สำคัญ ผู้โดยสารสามารถสั่งอาหารที่มีในเมนูมารับประทานได้ทุกเวลาเมื่อรู้สึกหิว ซึ่งแน่นอนว่าส่วนใหญ่จะเป็นเมนูสุดหรูที่คัดสรรมาจากทั่วโลก

 

ทานอาหารเสร็จก็นอนดูหนังเพลินๆ ทุกที่นั่งจะมีทีวีจอทัชสกรีนติดตั้งอยู่ มาพร้อมกับภาพยนตร์ที่อัพเดทเป็นประจำทุกเดือน หรือจะเล่นเกมแก้เบื่อแทนก็ได้

 

เบาะนั่งของผู้โดยสารก็สามารถปรับโหมดได้หลากหลายรูปแบบ ไม่ว่าจะเป็นโหมดนวด ปรับเป็นเตียงนอนได้ หรือแม้แต่ปรับความสว่างของแสงไฟก็ทำได้เหมือนกัน

 

ส่วนเรื่องของเครื่องดื่มไม่ต้องเป็นห่วง เค้ามีมินิบาร์คอยบริการซอฟท์ดริ๊งค์ ให้แก่ผู้โดยสารชั้นเฟิร์สคลาสทุกคน

 

ถ้ารู้สึกว่าซอฟท์ดริ๊งค์เอาไม่อยู่ เขาก็มีบาร์คอยให้บริการด้วยเหมือนกัน มีตั้งแต่เบียร์ วิสกี้ แชมเปญ ค็อกเทลล์ และไวน์

 

ในช่วงตอนกลางคืน จะมีบริการเสิร์ฟ Hennessy Paradis ซึ่งถือว่าเป็นการเสิร์ฟเครื่องดื่มแอลกอฮอล์ที่หรูที่สุดในโลก เพราะราคาขวดละประมาณ 25,000 บาท

 

บริการทั้งหมดที่คุณเห็นนี้ราคาเพียงแค่ 4,000 ยูโร (ประมาณ 170,000 บาท) ซึ่งทางสายการบินก็กล้ารับประกันเลยว่า จะไม่มีการฉุดกระชากลากถูผู้โดยสารลงจากเครื่องบินแน่นอน!!

มาดูรายละเอียดบทความกันบ้าง!!

The Emirates A380 on-board lounge and bar, reserved for the use of business- and first-class passengers
The Emirates A380 on-board lounge and bar, reserved for the use of business- and first-class passengers

With approximately two-thirds of the world’s population supposedly living within eight hours’ flight of Dubai, its national carrier Emirates has rapidly grown into one of the world’s most popular airlines. Having invested heavily in its lounges and premium cabins, the airline caters with particular panache to business-class passengers. This is a review of the experience aboard an Emirates A380 business-class flight, travelling from Dubai to London’s Heathrow airport.

Pre-departure: Business-class passengers flying from Dubai (and some 70 other cities) can book complimentary pick-up chauffeur-drive services from any address within the UAE to the airport, travelling in a BMW 520i Touring or, for larger bookings, a Mercedes-Benz V Class. Used exclusively by Emirates, Dubai International Airport Terminal 3 houses 40 business-class check-in desks and provides its premium passengers with fast-track services through security.

I’ve found the arrivals procedure seamless on previous flights, but on this occasion I was connecting via Dubai from the Seychelles to London Heathrow and instead made my way after disembarkation directly to Emirates’ Concourse B business-class lounge. Following a two-year, $11m upgrade that was completed in October 2016, the vast lounge now features a “health hub” with lighter dining options (simple salads, wraps smoothies and the like); a Moët & Chandon lounge serving four champagnes and complementary canapés; and a Costa Coffee counter with barista in tow.

Moët & Chandon lounge
The Moët & Chandon lounge

Surprising though it was to see a mass-market brand like Costa Coffee so prominently on display, the new zones provide further variety in what was already one of the world’s most sprawling, multifaceted lounges. Also available to guests are a children’s play area with arcade games; a spa and hair salon offering paid-for treatments; showers; quiet areas; a business centre and ample additional food and drink stations serving tasty if unimaginative self-serve buffets (think chicken curry, simple pastas and the like).

Overall there should be more than enough to entertain and distract most passengers, and the boarding process is similarly fluid – some flights allow business-class embarkation direct from the lounge; in my case, priority boarding meant I was able to bypass the general queue at the gate and was on board in minutes.

A stretch of the vast, multifaceted lounge
A stretch of the vast, multifaceted lounge

There are some shortcomings to the lounge experience, however. Though some 10,000sq ft (930sq metres) and able to accommodate 1,500 customers, the lounge was unexpectedly busy and securing a free table was more time-consuming than anticipated. This is perhaps a consequence of Emirates’ recent decision to allow economy-class passengers to access the lounge and its full spread of facilities for up to four hours for $100. Despite the recent upgrade, decor remains staid – cream, maroon and brown predominate and there are few decorative features that will attract the attention of aesthetes. Smoking is allowed in the lounge and the smoking area is open. The odour, of course, stretches beyond the open-plan zone’s boundary – what a strangely anachronistic feature to find in a newly renovated lounge.

The seat: Set in a 1x2x1 configuration, each of the 76 flat-bed business-class seats aboard Emirates A380 flights offers aisle access and includes its own minibar with a selection of soft drinks. The seat pitch is 48”, width 18.5” and bed length from 70” to 79”. There’s little to fault, with ample room and adequate storage available, and seat controls intuitive. Though A, B, J and K are all listed as window seats, request either those in the A or K category if travelling alone and keen to be directly beside the pane; B and J seats place the minibar and counter between the passenger and glass so the views are less easily enjoyed. Request, as well, to sit towards the front of the cabin. The bar, service areas and toilets are by the back, so footfall is concentrated here throughout the flight.

Entertainment:Another area in which Emirates excels, the airline’s ‘ICE’ entertainment system offers 2,500 channels of entertainment. That extends from a generous selection of new Hollywood films and Arabic, Bollywood and European productions, to various television series and multiple full-length music albums and podcasts. Screens are a generous 23 inches wide; some A380 services screen live sports broadcasts.

For those who need to work, each passenger can access 20MB of data for free. Additional access is charged (at $9.99 for 150MB) or free for members of Emirates loyalty scheme Skywards. It’s possible to send SMS and emails via the in-seat satellite phone, and to make mobile calls from passengers’ own phones. International power sockets are available for those who wish to use laptops or charge devices.

The A380 business-class seat
The A380 business-class seat

Food & drink: Our daytime flight offered a concise menu featuring three starters and three main-course dishes, all either Western or Arabic. To start, my Arabic mezze was unremarkable; billed amongst chicken baharat and braised lamb shank as the healthiest option, my salt-, sugar- and trans-fat free stir-fried prawns with cucumber came with mixed vegetables and jasmine rice and was full of unexpectedly pronounced flavours and surprisingly enjoyable. Served with mango compote and poached cherries, a chocolate mousse provided an enjoyable finish. Just two white wines (including a Crgich Hills Estate chardonnay from Napa Valley) and two reds (including a D’Arenberg Dead Arm shiraz from Australia) were on offer.

Served before landing, an afternoon tea came with the expected assortment of sandwiches and scones, alongside a decent flourless chocolate cake. Veuve Clicquot was offered throughout the flight and was best enjoyed in the A380 lounge and bar area, which underwent an upgrade in 2017. With a silver, horseshoe-shaped bar at its centre, it now includes table seating for those who wish to linger longer over drinks and canapés.

Service: Our international, all-female cabin crew made a notable effort to welcome and engage with all passengers upon boarding, taking time to outline seat features and chit-chat about our journeys. That polite but unintrusive approach was welcome, as service on other legs of my trip was at times disruptive: with headphones on and engrossed in a film, I was interrupted on a number of occasions by staff simply keen to strike up a conversation.

The Emirates A380 business-class cabin
The Emirates A380 business-class cabin

There were some shortfalls, though. Amenity kits – supposedly by Bulgari – weren’t offered on this flight, or any other leg I took on my four-part return journey, and staff didn’t offer fast-track passes for immigration clearance at Heathrow. I had to ask for one directly.

Post-departure: With the aforementioned fast-track pass to hand, I was able to clear immigration at London Heathrow Terminal 3 promptly. Luggage was delivered quickly and my pre-booked Mercedes chauffeur ride home was ready to go within minutes of my arrival of the service counter. Emirates’ arrivals chauffeur service is available in the same destinations as its departures chauffeur service and is subject to mileage limits. From London Heathrow and Gatwick, passengers can travel for free to any address within a 70-mile radius.

Price:Emirates return business-class fares between Dubai and London cost from £2,209; return economy-class fares cost from £369.

You may also like...

1 Response

ใส่ความเห็น

อีเมลของคุณจะไม่แสดงให้คนอื่นเห็น ช่องที่ต้องการถูกทำเครื่องหมาย *